Mijn winkelwagen

Garantie en defecten

Standaard 2 jaar garantie*

Wij geven standaard 2 jaar fabrieksgarantie op alle artikelen die je bij ons koopt. TimeXL.nl staat voor deugdelijke artikelen. Je mag verwachten dat een door ons geleverd artikel naar de redelijke verwachtingen fungeert.

Artikelen die verkocht worden als ‘demo-model’ of ‘gebruikt’ kunnen onder andere garantievoorwaarden aangeboden worden. Dit staat dan bij het artikel apart vermeld.

Garantie claims op slijtage door gebruik en wassen is uitgesloten, voorbeeld: een kledingstuk dat elke week gebruikt wordt zal slijten, dat valt niet onder garantie. Heeft het kledingstuk na één keer dragen al slijtage of mankementen dan valt dat natuurlijk wel onder garantie.

(*Extra zekerheid: De 2 jaar fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke rechten welke al gelden voor de consument aangaande garantie en conformiteit.)

 

Verlengde garantie

Sommige fabrikanten geven een langere garantie termijn, soms tot wel "levenslang". Dat staat dan in de artikel omschrijving vermeld.

Vaak zijn er extra voorwaarden verbonden aan deze langere garantie termijn.

TimeXL kan ook een verlengde garantie aanbieden. Wanneer dat het geval is zullen we de voorwaarden daarvan beschrijven bij de aanbieding.

 

Onvolledig, verkeerd of defect ontvangen artikel bij levering 

Heb je onverhoopt een onvolledig, verkeerd of defect ontvangen artikel? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. In het geval dat je een artikel ontvangt dat niet in perfecte staat verkeert, voorzien wij je graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. Dit doen wij, afhankelijk van je artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling. 

 

Stappenplan Defecten

Is je artikel defect? Dan vragen wij je het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij je retour zo soepel mogelijk afhandelen.

  1. Meld bij onze klantenservice dat je een artikel retour wilt sturen.
  2. Je ontvangt via e-mail een bevestiging van je verzoek.
  3. Je ontvangt via e-mail instructies voor de juiste afhandeling van je retour.
  4. We onderzoeken je klacht en stellen zo snel mogelijk een oplossing voor.

 

Duur afhandeling defecten 

Wij doen ons best defecten altijd zo spoedig mogelijk af te handelen. Per merk/leverancier kan er een verschil zitten in de duur van een retour afhandeling. De gemiddelde duur voor de afhandeling van een defect bedraagt 2 tot 3 weken.

 

Status van je retour volgen

Per e-mail en via jouw Mijn TimeXL.nl account wordt je op de hoogte gehouden van de status van je retouren nadat je je retour hebt aangemeld via ons contactformulier.

 

Je retour volgen via Mijn Account

Heb je een eigen account op TimeXL.nl, dan kun je de status van jouw retourzending online volgen. Onder "Mijn Klantenservice" kun je de status van je retourticket bekijken. Ook kun je direct reageren op een retourticket.

 

Retouren volgen zonder account 

 Als je nog geen account bij ons hebt kun je je retour volgen via een persoonlijke link. Met deze link kun je eenvoudig de status van je retour volgen en hier direct op reageren. Je kunt jouw persoonlijke link aanvragen door een reply te sturen op de e-mail die je hebt ontvangen nadat je je retour had aangemeld via ons contactformulier.

 

Manier van retourneren aan TimeXL?

De verantwoordelijkheid voor retourzendingen ligt bij de de klant. Dit houdt in dat TimeXL.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer of traceercode en bewaar deze goed. Met deze code is het mogelijk om het verzendtraject van je retourzending te volgen via de site van PostNL www.tracktrace.nl en zo te zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen.

 

Tip 1: Zorg ervoor dat je je retour altijd zorgvuldig verpakt, om transportschade te voorkomen.

Tip 2: Stuur je artikel altijd in een deugdelijke omverpakking (doos) aan ons op. Als de productdoos en/of de inhoud zichtbaar is, vergroot dat de kans op verlies door diefstal! 

 

Meer klantenservice

Heb je niet het antwoord kunnen vinden op hetgeen wat je zocht? Ga dan naar onze Klantenservice pagina voor een overzicht van alle onderwerpen binnen onze klantenservice of neem contact op via e-mail klantenservice@timexl.nl of bel naar 085 1117994.

Advies
Heeft u vragen over uw bestelling of een specifiek product?

Voor een deskundig advies stuur je een e-mail naar onze klantenservice. 
Aanmelden nieuwsbrief